آمادگی بنیاد نخبگان استان یزد برای برگزاری کارگاه های آموزشی شرایط احراز نخبگی در شهرستانها

یزدفردا :در نشستی با حضور مسئولین بنیاد نخبگان استان یزد ،مسئولین آموزش و پرورش،مسئول پژوهشسرای دانش آموزی و برخی دبیران شهرستان ابرکوه درخصوص چگونگی حمایت ها وارائه تسهیلات بنیاد نخبگان گفتگو شد.

رییس بنیاد نخبگان یزد در این نشست برنامه ریزی منظم و مدون در راستای شناسایی و جذب استعدادهای برتر نخبگی را ضروری عنوان کرد و تلاش هرچه بیشتر دست اندرکاران بخش تعلیم و تربیت را به منظور شناسایی افراد مستعد خواستار شد.

دکتر حبیب زارع ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه برای پرورش دانش آموزان مستعد، به تشریح برخی فعالیتهای این بنیاد پرداخت و افزود: یکی از موضوعاتی که باجدیت توسط بنیاد نخبگان یزد در کشور مورد پیگیری قرار گرفته طرح شهاب(شناسایی و هدایت استعدادهای برتر) است که در این زمینه بنیاد نخبگان یزد آمادگی دارد به عنوان پایلوت برای اجرای این طرح اقدام کند.

وی از آمادگی این بنیاد برای برگزاری دوره های آموزشی تخصصی مبتنی بر فناوری برای مربیان و دانش آموزان خبر دادو گفت: بنیاد نخبگان یزد آمادگی برگزاری کارگاه های آموزشی شرایط احراز نخبگی ،فناوری و انرژی های نو وسا یر نشست های تخصصی که منجر به دخیل کردن نخبگان در برنامه ریزی های خرد و کلان استان شود را دارد.

رییس بنیاد نخبگان یزد از برگزاری نمایشگاه منطقه ای اختراعات با محوریت یزد در اواخر دی ماه سال جاری نیز خبر دادو تصریح کرد: برنامه ریزی های لازم برای حضور مخترعین یزد در این جشنواره در حال انجام است.

دکتر زارع همچنین اعلام نیاز های اموزشی ابرکوه را خواستار شد و برای برگزاری دوره های آموزشی دراین شهرستان قول مساعد داد.

دراین نشست خاوری ،معاون بنیادنخبگان استان یزد نیز فراهم شدن زمینه شناسایی پتانسیل های موجوددرشهرستانها رافرصتی مناسب برای جذب وحمایت آنان دانست واظهارامیدواری کرد:باآغازاین حرکت که موردتاکیدمقام معظم رهبری نیز هست بتوانیم تمامی استعدادهای برترنخبگی استان یزدرا که استانی نخبه خیزاست شناسایی کنیم وتحت حمایت قراردهیم.

وی همچنین بازگشت به هویت اسلامی ایرانی دربین آحادجامعه به ویژه دانش آموزان ودانشجویان راازطریق معرفی وشناسایی مفاخر بزرگ اسلامی که درایران ویزد وبه ویژه شهرستانها وجوددارند خواستارشد.

دراین نشست همچنین مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابرکوه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره در جهت شناسایی دانش آموزان ساعی ،به تبیین اهداف کوتاه مدت اموزشی برای دانش آموزان پرداخت و حمایت بیشتر بنیاد نخبگان یزد را برای پرورش استعدادهای برتر نخبگی در این شهرستان خواستار شد.

خطیبی با اشاره به کسب مقام برتر کشوری دانش آموزان ابرکوه درمسابقات علوم آزمایشگاهی عنوان کرد: در صورتی که دانش آموزان مستعد شناسایی و تحت حمایت قرار گیرند می توانند در عرصه های جهانی نیز حضور گسترده داشته و برای کشور افتخار کسب کنند.

رییس پژوهش سرای دانش آموزی شهید میر بقایی ابرکوه نیز در این نشست برنامه های سال جاری این مرکز را تشریح و از برگزاری دوره های رباتیک برای دانش آموزان علاقه مند جهت حضور در المپیاد دانش آموزی خبر داد.احمدی همچنین تامین استاد برای برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با روند ثبت اختراع و دوره نانو را خواستار شد که در این خصوص رییس بنیاد نخبگان یزد قول مساعد داد.

روابط عمومی

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا